Kom tot jezelf door te wandelen in ongerepte natuur!

Ontspannen Wandelreizen Wandelreizen

Wandeltrektocht Saghro gebergte in Marokko, april 2018 -

• Datum eind maart begin april 2018
  • Prijs  p.p.
  • Minimaal 4 pers.
  • Met bagagevervoer

Reisprogramma van de wandelreis

Dag 1: Amsterdam naar Ouarzazate

Vanaf de luchthaven in Ouarzazate (houdt rekening met vertraging van de vlucht vanuit Casablanca naar Ouarzazate) rijden we in vijf minuten naar het centrum van de stad.
Aankomst in hotel La Perle du Sud tussen 1.00 en 2.00.

Dag 2: Rustdag

Uitgebreid ontbijten, kennismaken met elkaar.
Uitrusten, acclimatiseren en de stad verkennen.  s 'Avonds dineren.

Dag 3: Transfer naar El Keela M'Gouna, eerste wandeling

Na het ontbijt rijden we met een taxi in een kleine anderhalf uur naar El Keela M'Gouna waar de wandelbegeleider Hossaine en de muildieren met hun Marokkaanse begeleiders op ons wachten.
Nadat de muildieren zijn bepakt met onze bagage kan de wandeltrektocht van start gaan. De lunch onderweg wordt verzorgd door onze begeleiders.
Aan het eind van de dag zetten we (altijd met hulp van "onze" mannen) de tent op. Na de avondmaaltijd is het tijd om in de slaapzak te kruipen voor de eerste nacht in het veld. De stilte is overweldigend, de sterrenhemel uitbundig.

Dag 4: Wandeltrektocht

Het ontbijt vindt plaats in de warme ochtendzon. Daarna wordt het kamp opgebroken, de muildieren bepakt en gaan we op weg voor de eerste hele wandeldag.
Onderweg kleine pauzes, net hoe het uitkomt. De lunch staat halverwege de dag voor ons klaar op een schaduwrijk plekje, gevolgd door een langere pauze om uit te rusten. Steevast doen de mannen dan een dutje.
De wandeling eindigt in het volgende bivak waar de thee op ons wacht. Terwijl de avondmaaltijd bereid wordt is er tijd om te luieren, jezelf te wassen, rond te kijken of wat je maar wilt.
Vergeet niet om de nachtelijke sfeer in je op te nemen voordat je je tent opzoekt om te gaan slapen.

Dag 5: Wandeltrektocht

Als dag 4.

Overnachting in tenten

Dag 6: Wandeltrektocht

Dag 7: Wandeltrektocht

Als dag 4.

Overnachting in tenten

Dag 8: Wandeltrektocht

Dag 9: Wandeltrektocht

De laatste wandeldag. Helemaal ingelopen en gewend aan het ritme van de voorgaande dagen zul je bij jezelf bemerken dat je dubbele gedachten en gevoelens hebt. Enerzijds jammer dat je de bergen en de ontspannen sfeer achter je laat, anderzijds de verheuging op een lekkere warme douche en die andere zaken die inherent zijn aan een comfortabel leven.
Overnachting in tenten

Dag 10: Terug naar Ouarzazate

Na het laatste ontbijt is het tijd om afscheid te nemen van onze Marokkaanse begeleiders. Zij gaan te voet terug naar hun gezinnen, blij met hun welverdiende salaris en met de goede tijd die ze met ons hebben doorgebracht.
Wij worden door de taxi opgehaald, ergens in de bergen en rijden terug naar Ouarzazate voor een laatste nacht in het hotel.

Dag 11: Retour Nederland

Deze ochtend is het vroeger dag omdat we het vliegtuig moeten halen van 8.15. We stappen om 7.15 in de taxi voor een zeer korte rit naar het vliegveld. Overstap in Casabanca en tijd voor het ontbijt.

En het slapen........ weer in je eigen lekkere bed.